آبگرمکن دیواری گرم شما گرچه پر زرق و برق نیست اما یکی از مهمترین ویژگی های خانه شماست. شما برای راحتی و راحتی به آن وابسته هستید ، بنابراین خرید آبگرمکن بدون مخزن یا مخزن ذخیره آب گرم مناسب شما و خانه مهم است. در اینجا مواردی است که شما باید بدانید تا جریان آب گرم ادامه یابد.
اکثر مردم تا زمان خراب شدن آبگرمکن دیواری خود فکر نمی کنند.

زیرزمین سیل پایان یک روز طولانی است. هنگامی که ناگهان ، صدای قطره چکانی از زیرزمین را می شنوید ، با خانواده خود به صرف شام می نشینید. با نگرانی ، پایین می روید و بدترین ترس خود را تأیید می کنید - زیرزمین شما به یک استخر غول پیکر اردک داخلی تبدیل شده است.

 

مقصر؟ آبگرمکن دیواری مخزن ذخیره سازی 50 گالنی شما ترکید و اکنون در حال مسابقه با ساعت هستید تا فضای خنک را تمیز کرده و یک آبگرمکن جدید تهیه کنید. باور کنید یا نکنید ، در میان این فاجعه بارقه ای از فرصت می درخشد.

 

دقیقاً مانند این که یک گوشی هوشمند خراب بهانه ای برای به دست آوردن یک گوشی بهتر است ، یک آبگرمکن دیواری مسکونی ناموفق نیز می تواند فرصتی برای جایگزینی آن با چیزی باشد که برای سالهای سال به شما کمک کند.

 

اما شما باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. خواندن این راهنمای خرید آبگرمکن دیواری گرم می تواند به شما کمک کند تا تماس مناسب خود و خانواده خود را برقرار کنید.

چه چیزی را باید در آبگرمکن دیواری جستجو کنید


چه انتخاب چگونگی تعویض آبگرمکن قدیمی یا نصب یکی در خانه جدید ، مهم است که سه زمینه اصلی را در نظر بگیرید: بهره برداری ، کارایی و هزینه.

عمل
آبگرمکن دیواری متفاوت کار می کنند و بسته به موارد زیر نیازهای خاصی دارند:

 

نوع آبگرمکن دیواری


اولین نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد نوع آبگرمکن دیواری گرم است. دو نوع محبوب مخزن ذخیره سازی و بدون مخزن هستند. یک آبگرمکن مخزن ذخیره آب ذخیره شده را گرم می کند ، در حالی که یک مدل بدون مخزن هنگام عبور از واحد ، آب مورد نیاز را گرم می کند. گزینه های جایگزین شامل آبگرمکن های دیواری غیرمستقیم (برای سیستم های دیگ بخار) ، نقطه استفاده و پمپ حرارتی است.

منبع انرژی
شعله گاز

نوع آن مهم نیست ، همه آبگرمکن های دیواری به منبع تغذیه نیاز دارند

برای گرم کردن آب. گزینه ها شامل برق ، خورشیدی یا به طور معمول گاز طبیعی ، نفت یا پروپان هستند.

 

این یک ملاحظه بسیار مهم است زیرا پیچیدگی و هزینه نصب را تعیین می کند. به عنوان مثال ، تهویه هوا برای خروج گازهای احتراق در تمام واحدهای مجهز به گاز نصب شده در داخل خانه مورد نیاز است.

 

نوع انرژی همچنین تعیین می کند که شما هر ماه در قبض آب و برق پرداخت می کنید. به طور معمول ، هزینه برق بیشتر از گاز است ، اگرچه پروپان می تواند بسیار گران شود. صاحبان خانه قبل از خرید آبگرمکن باید در مورد قیمت و در دسترس بودن انرژی در منطقه خود تحقیق کنند.

 

تخلیه کردن

آبگرمکن دیواری گازسوز نیاز به تخلیه گازهای ورودی و خروجی دارد. سه نوع اصلی تخلیه وجود دارد: دودکش ، مستقیم و برق.

تخلیه دودکش سنتی باعث آزاد شدن اگزوز از طریق دودکش می شود.

تخلیه نیرو از یک فن برای بیرون آوردن هوا از طریق لوله های خروجی استفاده کرده و هوای تازه را از فضای اطراف می گیرد.

تهویه مستقیم از لوله های ورودی و خروجی استفاده می کند که مستقیماً از طریق یک دیوار به بیرون متصل می شوند و می توانند در یک فضای محدود نصب شوند.
هنگام نصب آبگرمکن گازی ، مواد منفذی وارد عمل می شوند. فولاد ضد زنگ و پی وی سی ارزان قیمت هر دو گزینه هستند. تهویه جدید و نصب آسان پلی پروپیلن نیز محبوب شده است. نوع استفاده از تهویه تا حد زیادی به کارایی واحد بستگی دارد که در زیر بحث می شود.

 

مشاهده لیست قیمت آبگرمکن دیواری،آبگرمکن برقی،آبگرمکن صنعتی در لینک روبرو : آبگرمکن برقی

 

هزینه آبگرمکن دیواری چقدر است؟


هزینه های آبگرمکن دیواری را می توان به هزینه های پیش پرداخت و بلند مدت تقسیم کرد. هنگام ارزیابی مقدار کلی آبگرمکن باید به هر دو مورد توجه شود.

 

هزینه های اولیه
هزینه ها

به طور کلی ، آبگرمکن های دیواری بدون مخزن به دلیل قدرتمندتر بودن اجزای داخلی ، هزینه بالاتری نسبت به مدل های مخزن ذخیره دارند. واحدهای بدون مخزن به یک مشعل قدرتمندتر نیاز دارند که بتواند آب را در مدت زمان کوتاهی گرم کند و همچنین یک مبدل حرارتی با درجه بالاتر دارد.

 

یک آبگرمکن با سوخت غیر مستقیم ممکن است یک گزینه مقرون به صرفه باشد ، اما فقط در صورت وجود سیستم دیگ بخار در ساختمان. اگر آبگرمکن مورد نیاز باشد ممکن است هزینه زیادی نداشته باشد ، اما یک ساختمان بزرگ که به واحدهای زیادی احتیاج دارد می تواند هزینه اولیه را چند برابر کند.

 

این نصب همچنین بر هزینه های اولیه تأثیر می گذارد. به طور کلی ، تعویض مستقیم آبگرمکن با نوع دیگر از همان نوع حداقل هزینه نصب را خواهد داشت. با این حال ، تغییر سبک آبگرمکن دیواری ، مانند تغییر از مخزن به مخزن ، می تواند هزینه های اضافی لوله کشی داشته باشد و در صورت استفاده از گاز ، به تهویه جدید و راه اندازی خط گاز نیاز دارد.

 

هزینه های بلند مدت
طولانی مدت

یکی از مهمترین ملاحظات صاحبان خانه برای انتخاب آبگرمکن ، هزینه طولانی مدت یا قیمت کارکرد واحد در طول عمر آن است. این کارایی ، نگهداری و طول عمر را در نظر می گیرد.

 

آبگرمکن برقی دیواری با بازده بالا گرچه از قبل گران ترند اما به دلیل رتبه بندی بالاتر UEF باعث صرفه جویی در انرژی می شوند. آبگرمکن های بدون مخزن حتی بیشتر هم صرفه جویی می کنند زیرا فقط آب مورد نیاز را گرم می کنند و نه تمام وقت.

 

Energy Star تخمین می زند که واحدهای با بازده بالا می توانند یک خانواده چهار نفره را از 25 تا 95 دلار در سال پس انداز کنند. خانوارها بسته به عادت های استفاده از آب ، می توانند به طور بالقوه حتی بیشتر پس انداز کنند.

 

اگرچه دوره بازپرداخت متفاوت است ، اکنون صرف چند صد دلار اضافی می تواند هزاران نفر را در دراز مدت صرفه جویی کند.

 

نگهداری نیز باید در نظر گرفته شود. برای از بین بردن مقیاس داخلی و خوردگی ، حداقل یک بار در سال باید تمام آبگرمکن ها تخلیه و شستشو شوند. واحدهای مخزن ذخیره سازی نیاز به تعویض میله آند خود دارند.

 

در حالی که عمر یک آبگرمکن دیواری می تواند بیش از 20 سال باشد ، یک واحد مخزن ذخیره سازی معمولی بین 10 تا 15 سال دوام خواهد داشت. بیشتر آبگرمکن های بدون مخزن با اجزای مدولار به راحتی قابل تعویض ساخته می شوند. در این موارد ، می توانید به جای کل واحد ، قطعات منفرد را تعویض کنید (مانند اتومبیل های مسن).

 

چه اندازه از دیواری لازم دارم؟


وقتی صحبت از آبگرمکن می شود ، یک اندازه مناسب آن نیست. هر نوع که انتخاب شود ، باید اندازه آن مناسب باشد تا آب گرم کافی برای تقاضای برنامه تأمین شود ، خواه خانه کوچکی با یک حمام و دوش باشد یا یک عمارت بزرگ با دو وان آبگرم.

 

تغییر دما (ΔT)
تغییر دما تغییر دما به تفاوت بین دمای آب زیرزمینی ورودی و دمای مورد نظر داخل در محل اشاره دارد. این مقدار با نماد ΔT (Delta T) نشان داده می شود.

 

به عنوان مثال ، 110 درجه فارنهایت یک حداکثر درجه حرارت معمول است که برای دوش استفاده می شود. اگر دمای آب ورودی 50 درجه فارنهایت باشد ، آبگرمکن باید انرژی کافی برای غلبه بر دیفرانسیل دما 60 درجه فارنهایت تولید کند (110 درجه فارنهایت - 50 درجه فارنهایت = 60 درجه فارنهایت).

 

دانستن تغییر دما برای اندازه گیری آبگرمکن های بدون مخزن بسیار مهم است ، زیرا آنها نیاز به گرم کردن آب در صورت تقاضا دارند. با این حال ، بدون درک میزان جریان ، این به تنهایی مفید نخواهد بود.

 

نرخ جریان
Sink FaucetFlow میزان تقاضا برای یک آبگرمکن دیواری گرم نشان داده می شود و مجموع نرخ جریان منفرد وسایل آب گرم است که در هر زمان مشخص و در گالن در دقیقه (GPM) اندازه گیری می شود.

 

یک آبگرمکن بدون مخزن در دمای معین حداکثر میزان دبی را خواهد داشت. برای گرم کردن آب با سرعت بیشتری تا دمای نقطه تنظیم ، انرژی بیشتری لازم است ، به خصوص اگر یک تغییر دما زیاد باشد.

 

به عنوان مثال ، مقدار انرژی مورد نیاز برای گرم کردن 50 درجه فارنهایت تا 110 درجه فارنهایت آب هنگام حرکت در 5 GPM (پر کردن وان) بیشتر از مقدار مورد نیاز برای گرم کردن آب 50 درجه فارنهایت تا 110 درجه فارنهایت در هنگام حرکت است در 3 GPM (دوش گرفتن).

 

در مورد اندازه گیری یک واحد بدون مخزن ، میزان جریان و تغییر دما کاملاً در هم آمیخته شده اند. برای یافتن یک آبگرمکن با درجه بندی مناسب ، باید هر دو مورد ، همراه با تأثیرات آن بر روی دیگری مورد بررسی قرار گیرند.

رتبه اول
وقتی صحبت از آبگرمکن های ذخیره مخزن می شود ، سرعت جریان و تغییر دما بسیار کمتر است زیرا آب با گذشت زمان گرم می شود و ذخیره می شود. از اهمیت بیشتری درجه بندی ساعت اول برخوردار است که میزان گالن آب گرم در هر ساعت را می سنجد.

 

برای اندازه گیری مخزن ذخیره سازی ، کاربر باید حداکثر گالن آب گرم مورد نیاز در یک ساعت را محاسبه کند. اگر حداکثر تقاضای آب گرم خانوار در یک ساعت 36 گالن (دوش گرفتن ، ظرفشویی ، شستن لباس) باشد ، باید مخزن ذخیره سازی حداقل آنقدر بزرگ باشد. در غیر این صورت ، آب گرم سریعتر از تعویض آن تمام می شود.

 

با اطمینان خرید کنید
اکنون ایده بهتری از نحوه خرید آبگرمکن برقی با اطمینان پیدا کرده اید. دانستن عملکرد آبگرمکن دیواری ، کارایی ، هزینه و اندازه آن برای انتخاب مناسب برای خانه شما بسیار مهم است. به یاد داشته باشید ، شما همیشه می توانید با سوالات و نگرانی های خاص با ما تماس بگیرید.

 

دفعه بعد که دقایق آخر به آبگرمکن برقی جدید احتیاج داشتید ، وحشت نکنید. گزینه های خود را بررسی کنید و گزینه ای را انتخاب کنید که برای سالهای آینده دوام داشته باشد.

 

مشاهده لیست قیمت آبگرمکن دیواری،آبگرمکن برقی،آبگرمکن صنعتی در لینک روبرو : آبگرمکن برقی