داشتن یک خانواده کوچک امتیازات خاص خود را دارد. با تعداد کمتری که در خانه می دوند ، کمتر به اتاق ، غذا ، مبلمان و بله ... آب گرم احتیاج دارید.
نیازهای شما با خانواده های بزرگتر متفاوت است ، بنابراین معیارهای انتخاب آبگرمکن نیز متفاوت خواهد بود. در این مقاله ، ما فاکتورهای مختلفی را که باید در انتخاب یک بخاری مناسب برای خانواده کوچک شما در نظر بگیریم ، مرور خواهیم کرد.

هزینه


وقتی نوبت به هزینه می رسد ، باید بلند مدت و کوتاه مدت بیندیشید. آبگرمکن که معمولاً ارزان تر از قبل است و به طور معمول گرانترین کار می کند. به همین ترتیب ، هرچه هزینه بیشتری برای یک آبگرمکن دیواری در نظر گرفته شود ، بازده آن نیز بیشتر است. خانواده هایی که آبگرمکن گرانتری خریداری می کنند معمولاً به فکر ROI هستند. 3 آبگرمکن با سبک محبوب در بازار تورنتو معمولی ، منفذ برق و بدون مخزن هستند.

متعارف: ارزانترین از 3 ، آنها حدود 60? کارآمد عمل می کنند. در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما دارند. آنها آبگرمکن مخزنی هستند که آب گرم شده را برای شیر آب و دوش ذخیره می کنند.

تهویه نیرو: کمی گرانتر از مخازن معمولی ، آنها با بازدهی در حدود 70? کمی پس انداز بیشتری به شما می دهند. از نظر شکل ظاهری و ذخیره آب گرم در یک مخزن مشابه هستند.

Tankless: این سیستم بسیار گرانتر از 3 سیستم اول است. با این حال ، با صرفه جویی در 98? ، بیشترین صرفه جویی در مصرف انرژی را دارند. آنها آب گرم ذخیره نمی کنند بلکه در عوض آب مورد نیاز را گرم می کنند. با جلوگیری از اتلاف گرما در حالت آماده به کار ، بازدهی بیشتری کسب می کنید

پیشنهاد: اگر فقط گزینه های مربوط به قیمت را ارزیابی کنید ، یک خانواده کوچک بیشتر از مخزن معمولی ارزان قیمت بهره مند می شوند. اگرچه کارکرد آن ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد ، اما یک خانواده کوچکتر تقاضای کمتری برای آب گرم در مقایسه با یک خانواده بزرگتر دارند و باعث می شود هرگونه صرفه جویی در مصرف انرژی با مخزن کارآمدتر بسیار ناچیز باشد. بخاطر داشته باشید ، هرچه آب گرم بیشتری استفاده کنید ، با مخزن کارآمدتر بازده سرمایه گذاری بهتر است.

توجه داشته باشید ، مخازن معمولی برای دفع دودکش نیاز دارند. اگر دودکش در دسترس نباشد ، نصب آن بسیار گران خواهد شد. بهترین گزینه بعدی شما نصب پریز هوا است.


محلول آبگرمکن ممتاز


اکنون اگر با بودجه بیشتری کار می کنید ، بدون مخزن بدون هیچ مشکلی است. نه تنها آبگرمکن با کارایی بالاتری خواهید داشت که در نهایت خود را به طور کامل و سپس مقداری پس می گیرد ، بلکه تمام مزایای آبگرمکن بدون مخزن را نیز بدست خواهید آورد.

آبگرمکن های دیواری جمع و جور هستند و به شما امکان می دهند کمی فضای اتاق مکانیکی خود را بدست آورید. اگر فضای خانه شما منبع محدودی باشد ، این می تواند ارزشمند باشد.

آبگرمکن دیواری ایمن تر هستند ، با استفاده از یک دمنده احتراق تمام اگزوز را از بین می برید و منبع هوای تازه آن را از فضای خارج می گیرید. این مزیت جلوگیری از سناریوی کم اکسیژن در مشعل ها را دارد که می تواند منجر به تجمع مونوکسیدکربن شود.

سرانجام ، آنها در برابر میزان بالای آب آسیب پذیر نیستند ، هم بخاری های PV و هم بخاطر مشهور بودن. از آنجا که 40-50 گرم آب ذخیره نمی کنند ، هر گونه پارگی در بدنه آبگرمکن منجر به محدود شدن ریختن آب می شود.

 

منبع گرما


آبگرمکن برای گرم کردن آب به منبع سوخت نیاز دارند. گزینه های مختلفی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. ما هر گزینه را بررسی خواهیم کرد و به شما کمک خواهیم کرد که چه چیزی برای خانواده کوچک شما ایده آل است.

پروپان


پروپان استوانه های ذخیره شده در اندازه های مختلف است. خانه هایی که با پروپان کار می کنند معمولاً دارای یک سیلندر بزرگ ذخیره هستند که حداقل 10 فوت از هر سازه ای دورتر است. این سیلندرها به طور منظم توسط یک شرکت خدمات محلی پر می شوند.

آبگرمکن هایی که با مخازن پروپان کوچکتر گرم می شوند (شبیه همانهایی که برای BBQ استفاده می کنید) این سیستم ها برای اطمینان از پر شدن مخزن نیاز به مشاهده منظم صاحب خانه دارند. مشرف شدن برای پر کردن مخزن می تواند منجر به ناراحتی یک سفر دیوانه وار برای خرید جایگزین شود ، که اگر به این نوع گرمایش اعتماد کنید ، بسیار دور است.

اگر منابع سوخت دیگر در دسترس شما نباشد ، پروپان معمولاً آخرین روش گرمایش خانه شما است.

آبگرمکن خورشیدی


آبگرمکن خورشیدی که بسیار کمتر از سایر منابع سوخت متداول است ، اگر در سمت آفتابی جهان زندگی کنید بسیار عالی خواهد بود. آنها از یک صفحه آبگرمکن خورشیدی استفاده می کنند که اجازه می دهد آب از طریق آن عبور کند و توسط خورشید گرم شود.

معمولاً به یک منبع سوخت پشتیبان نیاز است زیرا در تمام طول سال نمی توانید به شرایط 100? نور خورشید اعتماد کنید.

با این حال ، اگر در اکثر موارد قادر به دریافت نور خورشید هستید ، می توانید "گرمای آزاد" زیادی دریافت کنید.

یک گزینه گرمایش آبگرمکن خورشیدی می تواند هزینه بالاتری در مقایسه با سایر راه حل های گرمایش داشته باشد. به طور طبیعی ، یک خانواده بزرگتر با استفاده از آب بالاتر ، یک ROI بهتر با یک محلول آبگرمکن خورشیدی دریافت می کنند. تحقق چنین بازگشت سرمایه به خانواده کوچکتر با مصرف آب کمتر مدت زمان بیشتری نیاز دارد.

آخرین و بارزترین عامل میزان تابش نور خورشید است. مشتریانی که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند کمتر از خورشید به یک راه حل عملی کمتر تبدیل می کنند. همچنین هنگام برخورد با دمای سردتر باید از محلول ضد یخ و مبدل حرارتی استفاده کنید.

آبگرمکن برقی


یک آبگرمکن برقی از عناصر موجود در مخزن برای گرم کردن آب داخل آن استفاده می کند. الکتریکی گران ترین کار است اما ارزان ترین کار را نیز برای خرید دارد. دو عاملی که مناسب بودن برق برای خانواده شما را تعیین می کند این است که "چه مدت قصد زندگی در مخزن خود را دارید" و "چه مقدار آب گرم استفاده می کنید؟" اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی از مخزن استفاده کنید و محدودیت استفاده از آب گرم را دارید ، بهترین گزینه شما می تواند آبگرمکن برقی باشد. اگر عکس این موضوع صادق باشد ، ممکن است بخواهید روی گزینه ای با مصرف انرژی بیشتر سرمایه گذاری کنید.

آبگرمکن های برقی همچنین با کاربردهای نصب ، انعطاف پذیرتر هستند. خانواده های کوچکتر ممکن است یک اتاق مکانیکی نداشته باشند یا در صورت داشتن شرایط محدودی برای نصب سیستم گاز دارند.

مخازن برقی برای نصب نیازی به خط گاز ، تهویه یا خط تخلیه میعانات ندارند. فقط به خطوط برق و آب نیاز دارد. اجازه می دهد تقریباً در هر جایی واقع شود.

آبگرمکن گازی طبیعی


آبگرمکن گازی طبیعی محبوب ترین گزینه خصوصاً در شهر است. اکثر خانه ها در مناطق شهری به گاز طبیعی دسترسی دارند و بنابراین می توانند به راحتی یک آبگرمکن گاز طبیعی را در خود جای دهند.

این سیستم ها نسبت به انرژی خورشیدی پیچیده تر و در عین حال به اندازه کافی ساده هستند که به راحتی توسط هر پیمانکار گرمایشی قابل نصب و سرویس هستند

آنها همچنین ارزانترین منبع سوخت هستند که هنگام ارتقا from از برق ، صرفه جویی قابل توجهی در انرژی ایجاد می کنند. اگر این منبع سوخت برای خانواده شما در دسترس است ، توصیه می کنیم این گزینه را دنبال کنید. حتی اگر قصد دارید فقط برای مدت کوتاهی در خانه خود زندگی کنید و مصرف آب گرم شما محدود است ، هزینه اولیه نصب این سیستم ها در مقایسه با برقی به طور قابل توجهی بیشتر نیست و باعث می شود آبگرمکن گاز طبیعی یک سرمایه گذاری مناسب باشد.

 

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن