بیشتر صاحبان خانه که پمپ های حرارتی آبگرمکن برقی دارند از آنها برای گرم کردن و خنک سازی خانه های خود استفاده می کنند. از پمپ گرمایی می توان برای گرم کردن آب نیز استفاده کرد - یا به عنوان سیستم گرمایش آب به صورت مستقل ، یا به عنوان سیستم گرمایش آب و تهویه مطبوع.

چگونه کار می کنند؟


پمپ حرارتی آبگرمکن برقی به جای تولید مستقیم گرما ، از برق برای انتقال گرما از یک مکان به مکان دیگر استفاده می کنند. بنابراین ، آنها می توانند دو تا سه برابر بیشتر از پمپ حرارتی آبگرمکن برقی مقاوم در برابر برق استفاده کنند. برای جابجایی گرما ، پمپ های حرارتی معکوس مانند یخچال کار می کنند.

در حالی که یخچال از درون جعبه گرما می کشد و آن را به اتاق اطراف می ریزد ، یک آبگرمکن پمپ حرارتی منبع هوا به صورت جداگانه گرما را از هوای اطراف می کشد و آن را - در دمای بالاتر - به مخزن می اندازد تا گرم شود اب.

شما می توانید یک سیستم گرمایش آب پمپ حرارتی آب گرمکن مستقل را به عنوان یک واحد یکپارچه با مخزن ذخیره آب داخلی و عناصر گرمایش با مقاومت پشتیبان خریداری کنید. همچنین می توانید یک پمپ حرارتی را برای کار با یک آبگرمکن ذخیره سازی معمولی مقاوم سازی کنید.

آبگرمکن های پمپ حرارتی نیاز به نصب در مکانهایی دارند که در محدوده 40º - 90ºF (4.4º– 32.2ºC) در طول سال باقی بمانند و حداقل 1000 فوت مکعب (28.3 متر مکعب) فضای هوا را در اطراف آبگرمکن فراهم کنند. هوای خنک خروجی می تواند به اتاق یا فضای خارج از خانه منتقل شود.

آنها را در فضایی با گرمای زیاد مانند اتاق کوره نصب کنید. آبگرمکن های پمپ حرارتی در یک فضای سرد کارایی خوبی ندارند. آنها می توانند فضاهایی را که در آن هستند خنک کنند. شما همچنین می توانید یک سیستم پمپ حرارتی منبع هوا نصب کنید که ترکیبی از گرمایش ، سرمایش و گرمایش آب است.

این سیستم های ترکیبی گرما را در فضای داخلی از هوای بیرون در زمستان و از هوای داخل در تابستان بیرون می کشند. از آنجا که آنها گرما را از هوا خارج می کنند ، هر نوع سیستم پمپ حرارتی منبع هوا در آب و هوای گرم کارایی بیشتری دارد.

صاحبان خانه در درجه اول پمپ های حرارتی زمین گرمایی - که در زمستان از زمین و در تابستان از هوای داخلی گرم می شوند - را برای گرم کردن و خنک سازی خانه های خود نصب می کنند. برای گرم کردن آب می توانید یک آبگرمکن برقی به سیستم پمپ حرارتی آبگرمکن زمین گرمایی اضافه کنید. desuperheater یک مبدل حرارتی کمکی کوچک و کمکی است که از گازهای بیش از حد گرم شده کمپرسور پمپ گرما برای گرم کردن آب استفاده می کند. این آب گرم سپس از طریق لوله به مخزن آبگرمکن ذخیره خانه منتقل می شود.

دستگاه های گرماسیری برای آبگرمکن های بدون مخزن یا نوع تقاضا نیز در دسترس هستند. در تابستان ، بخاری زدایی از گرمای اضافی که در غیر این صورت به زمین رانده می شود ، استفاده می کند. بنابراین ، وقتی پمپ حرارتی زمین گرمایی در طول تابستان مرتباً کار می کند ، می تواند تمام آب شما را گرم کند.

در طول پاییز ، زمستان و بهار - هنگامی که دستگاه آبگرمکن بیش از حد گرما تولید نمی کند - شما باید بیشتر به ذخیره خود اعتماد کنید و یا بخواهید آبگرمکن را گرم کنید. برخی از تولیدکنندگان سیستم های پمپ حرارتی زمین گرمایی سه کاره را نیز ارائه می دهند که گرمایش ، سرمایش و آب گرم را تأمین می کنند. آنها از یک مبدل حرارتی جداگانه برای تأمین تمام نیازهای آب گرم خانوار استفاده می کنند.

انتخاب پمپ حرارتی آبگرمکن برقی


سیستم های آبگرمکن پمپ حرارتی معمولاً هزینه های اولیه بالاتری نسبت به آبگرمکن های ذخیره سازی معمولی دارند. با این حال ، آنها هزینه های عملیاتی کمتری دارند که می تواند قیمت خرید و نصب بالاتر آنها را جبران کند.

قبل از خرید سیستم گرمایش آب با پمپ گرمایی ، باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

اندازه و رتبه بندی ساعت اول
نوع سوخت و در دسترس بودن
بهره وری انرژی (عامل انرژی)
هزینه های کلی


اگر می خواهید یک سیستم پمپ حرارتی آبگرمکن گرمایش آب ، گرمایش فضا و خنک کننده در خانه خود نصب کنید ، همچنین اطلاعات ما در مورد پمپ های حرارتی منبع هوا و پمپ های حرارتی زمین گرمایی را ببینید.

 

نصب و نگهداری پمپ حرارتی آبگرمکن برقی


نصب و نگهداری صحیح سیستم گرمایش آب پمپ حرارتی آبگرمکن برقی شما می تواند بهره وری انرژی آن را بهینه کند.

نصب مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل شامل نوع سوخت ، آب و هوا ، الزامات محلی کد ساختمان و موارد ایمنی است. بنابراین ، بهتر است یک پیمانکار لوله کشی و گرمایش (یا نصب کننده / طراح سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی) مجوز نصب پمپ حرارت خود را داشته باشید.

موارد زیر را هنگام انتخاب یک متخصص واجد شرایط انجام دهید:

برآورد هزینه را به صورت کتبی درخواست کنید
مراجعه کنید
این شرکت را با دفتر بهتر مشاغل محلی خود بررسی کنید
ببینید آیا شرکت در صورت لزوم مجوز محلی را دریافت می کند یا کد ساختمان محلی را درک می کند.
نگهداری و تعمیر آبگرمکن می تواند به طور قابل توجهی عمر آبگرمکن شما را افزایش داده و افت کارایی را به حداقل برساند. برای توصیه های خاص نگهداری ، دفترچه راهنمای خود را بخوانید.

بهبود بهره وری انرژی


بعد از اینکه آبگرمکن شما به درستی نصب و نگهداری شد ، برخی از استراتژی های اضافی برای صرفه جویی در مصرف انرژی را برای کمک به کاهش قبض های آب گرم کنید. نصب برخی از دستگاه ها و سیستم های کم مصرف مقرون به صرفه تر با آبگرمکن است.

 

مشاهده لیست قیمت انواع آبگرمکن در لینک روبرو : آبگرمکن